20 Julai 2007

Kancil Replacement Model

Menjadi kebiasaan setelah menonton cerita, akalku cuba refresh jalan cerita. Italian Job mengenengahkan kecanggihan teknologi dan kepintaran akal melakar jalan mencuri emas jutaan nilai harganya.

Filem2 Barat selalunya di dalam filem di samping cuba memasukkan idealogi2 mereka, tidak ketinggalan adalah koprat2 yang ingin juga mengunakan filem sebagai medium bagi menunjukkan betapa bagusnnya mereka.

Ya! itulah Mini Cooper , antara binatang yang dipamerkan. Kecil molek dan tangkas. Aku terbayangkan diriku di bawa menyusur laju di lebuh raya LDP. arghhh....terasa begitu enak di belai sang bayu..

Balik kepada realiti, kancil masih tersegam lagi di depan rumah. Masih setia membawa kami sekeluarga ke sana sini walaupun err....tidak begitu spacious. Namun kesetiaanmu adalah priceless.

Tidak apa, biarlah kami rakyat Malaysia pertengahan ini mengikat perut sedikit, demi menambahkan wang di kantung kerajaan supaya bisa membeli first hand helikopter. Duit boleh cari brader, itu nyawa mana mau cari ? Lu olang tarak fikir ka , itu janda sama anak2 mana mahu gantung ? Lu tarak kena tak pe aaa....satu hari kene itu lu punya hidung ... sendiri mahu hingat aa brader !!!

status : Emo

Tiada ulasan: