14 Mac 2007

Dreams

"What;s your dream?", tanyaku.
Aman terkejut dengan pertanyaan selambaku.
Lama dia menghela nafas. Tatkala kebosanan menunggu keputusan acara bawa ping pong dengan sudu anjuran tadika isteriku, aku menanyakan soklan ntahapaapa itu.

"Nak berniaga", ringkas jawapan.
"And what's your dream?", soalanku dihantar kembali.

"I wanna become a novelist", ceh! yoyo jek ....
Tapi oleh kerana aku kurang bercakap, let's my hand do the talking.

Sudah lama terpendam. Tapi tindakan belum muncul. ramai sahabatku yang tak hensem pandai menulis. menulis mengurangkan tekanan. ntah betul ntah tidak. tapi inilah caraku.

Tapi tulisanku cara jalanan. Bahasa tunggang langgang. Engkau dan aku. Gua dan lu. Dewan Bahasa dan Pustaka pasti baran. Tapi apakan daya, jika tidak begitu, hati tidak puas.

Jadi, mari menulis.

eh! betul ke aku kurang bercakap ?

Tiada ulasan: