13 September 2006

Keje2 yang penah Gunx buat. (Part #1)

form 4:
masa ni semangat belajar dah luntur, tak nak ngadap buku dah. kawan2 aku hamek SRP time tu majoriti dapat gred 2 dan 3, kalau dapat gred 1 very2 rare la. Bede yg merangkap jiran dan rakan sepermainan aku sajes menoreh getah. dapat duit leh tampung minyk motor kapcai di samping acara menge'teh lepas isyak. cadangan tersebut ku sambut dengan hati girang kerna tidak dpat ku bayangkan betapa kayanya aku time tu. seluar jeans jenama Big John pujaanku pasti ku beli dan tidak lupa t shirt jenama Forest . kasut DokMat tinggi juga tidak ketinggalan. bergaya sungguh aku di samping kapcai itu. pasti namaku menjadi sebutan orang kampung.

"Oiiii, cepat aaa ... dah pukul baper nih ? " jerit Bede melihat aku terhegeh2 turun utk ke kebun getah. Penat tak usah citer menoreh. Serangan nekad nyamuk serta babi2 yg lalu lalang tidak melunturkan semngatku utk berdikari demi penampilan hebatku nnti habila menerima habuan.

Cukup seminggu, kami menjual getah sekerep membawa seribu harapan. Lori getah dah sampai. di timbang di tulis akan total laba kami. aku pejamkan mata sambil berangan2 melihat akan helaian2 wang menimpa ke atas aku. arghhh....tidak sia2 pengorbanan ku selama ini.

"Nah ! 11 hinggit" kata tokey getah sekerap lalu menyerahkan kepada Bede. mengikut ilmu matematik, 11 hinggit di bahagi kepada 2 tidak sama sekali menyamai casa impian aku. Aku rasa ingin menjadi pembunuh hari itu. Tersengih2 tokey getah menyerahkan sejumlah wang tersebut.

Kami saling berpandangan.
Aku mencuka sepanjang hari itu. sekali henjut isi minyak motor dah pokai ...


moral of the story : korang buat aa sendiri ..!!

Tiada ulasan: