30 Ogos 2006

Acting Novel Enthusiast


Novel terakhir aku baca rasanya masa nunggu panggilan kerja kilang lepas SPM. ku selak laci, terjumpa Novel Cinta. ntah apa ke tajuknya. Lalu ku baca halaman demi halaman. cinta monyet albino. 2 jiwa dipertemukan di satu sekolah. si dara dan teruna berjanji sehidup semati. si teruna agak dangkal bagai cipan gurun , si dara cerdik bagai kancil perodua.

Masing berjanji setia cinta dan pelajaran berjalan seiringan. aku makin syok cinta macam ini kerana aku dah leh agak si jantan ni pasti fail dalam SPM. ya! memang ya! wanita yang satu tan emosi pun leh control emosi ttp si jantan yang tunggal emosinya ternyata gagal emosi dan gagal SPM. satu tamparan buat aku.

kenapa si lelaki tu fail ? kan naya kene bayar balik nak hamek SPM !! tu pun kalau si jantan tu masih gagah nak ngadap formula pengkamiran dan tarikh J.W.W Birch di bunuh ! kalau dah syok keje kilang , dah ada RxZ , lagi aa malap .... hek eleh ... !!

buat jantan2 semua. kawal emosi yang satu.

ending cerita novel agak tragis kerna dara dan teruna ni tak dapat di satukan. hek eleh .. aku cukup nyampah sad ending cam tu ... bikn wa punya moral jatuh tak tentu pasal.

buat jantan2 semua. man-man aa nak baca novel tu, jangan jadi cam aku. baik korang baca buku Sejarah Dunia Tingkatan 4. nampak tengok gambar Mat Kilau masa muda. huhuh....aku score A1 maaa sejarah .. jangan main2 ..huhuh...

1 ulasan:

Sharulnizam Mohamed Yusof berkata...

apa kelas layan novel cinta... kui!
aku time jerawat batu tuh, layan buku Tamar Jalis, Tok Awang Ngah...

huuu.. jangan biarkan diri anda diselubungi misteri! Seram tu... ahahah!