06 September 2005

Fast and Easy

oleh kerana kami dah ushar that particular washing machine, maka dengan segeranya aku berlari2 anak ke Giant belakang rumah sejurus selepas balik dari opis....on the way to Giant upstairs, aku singgah ke kedai kaset, nak cari VCD education utk AY...mostly banyak dari education bentuk nyanyi2 which is aku tak berapa suka , aku prefer yg ada kaler2, ada corak2, kalau nak ada nyanyi, 20% pun OK, terlebih sangat nyanyi bisa melalaikan otak dan minda ,, kurang penaakulan ...e cehh....

then, kuwo some hard-earned money , utk beli mesin basuh ... terus berkejaran ke atas... panggey brader tu ,, "Bang! Saya nak yang ni!!",ujar ku.

"Khamis kami hantar"
"Aisey men! " tepuk dahi tanda tidak setuju...
"errhmmm....tapi tak pe aa....", aku setuju balik kerna keadaan memaksa ...tak kan aku nak cekup baju dia , buat mata jegil cam Big Show sambil berdegus ....suh dia hantar dan dan tu jugak ... dan semestinya perkara tersebut tidak terjadi , kerna sasanya tubuh kasar mamat tu berbanding lidinya jasadku....

arghhhh...persetankan !! pokoknya .. aku dah beli , resitnya ku sisip rapi di poketku...

then, seperti biasa aku ke kedai buku , menurut belanjawan bulanan aku,,,peruntukkan utk buku adalah rm100, so , aku ushar buku mana nak ku beli ...


100 influence people in history - Michael Hart
ni tajuk buku tuh .. kenapa aku beli nih ???

korang tahu siapa manusia ranking no satu ,mamat bukan Islam ni list ??

Muhammad S.A.W !!! peace be upon him !!!

1 ulasan:

merubesttau berkata...

x silap aku, buku asal dia letakkan rasul kat tempat no 2 selepas edward newton.. tapi bagi menyesuaikn dgn cita rasa malaysia yg sensitif, di ubahnya sebegitu rupa. kalu x ubah, nanti x dapat lesen nk jual plak.. tapi x tau la kalu aku silap.