22 Jun 2005

Kuala Lipis (KL)



apa yg best sangat pasal Kuala Lipis selain Siti Nurhaliza ??
mende ni aku cuba cari setelah aku dan Kuala Lipis merupakan sebahagian dari hidup aku .. dulu KL agak asing bagi aku , tapi bila dah kawin ngan orang KL...aku mula2 buhsan gak ... bandar agak muram suam gituh (e cehh ... maran pun lebih kurang aaaa)...alamak terjebak aaa cam ni .. balik mesti aku mandom tak hengat .. apa aku nak buat kat sini ...namum mindset ni sikit aku dapat ubah...

AKU SUDAH JATUH CINTA NGAN KL !!!

apa yg best !! keramahan orang KL, slang dia senang aku decrypt ... pasal aku pun orang PAHANG pee....???? so senang giler aku nak berkomunikasi .. tapi bila masuk kawasan rural sikit... aku amek masa lama nak decrypt .... terpaksa di assist oleh wife aku ...

memandangkan pak mertua aku niaga keropok ... aku pun terjebak menjual keropok .. saat indah aa bila niaga kat pasar mlm .. aku terasa dekat dengan orang keliling ... pasar mlm atau pekan sehari ni semcam menyatukan orang Melayu pulak ..... antara peniaga dan pembeli semacam ada pertalian ... e ceh ..!!

tempat peranginan percuma !! .. korang lepak aa kat TERENGGUN !! memang beh gile .. dari rumah pak mertua aku jalan kaki pun leh .. tpi leleh gak aa ketiak nak sampai ..hehhe.... to bayam : aku rekemen ko masuk dalam tu bila ko on the way balik Kelantan ...

Murah ! barang of koz murah .. barang basah bawa modal rm20 rasanya dah penuh tangan kalau beli kat pekan sari tuh ...

Art .. dari pemerhatian aku .. orang KL ni ramai darah seni ... erhmm ntah aa.....pasal apa jadi cam tuh ??

dah aa... aku nak wat keje lak ...

5 ulasan:

Suhaimi berkata...

KL ada kenong rimba park... layan tu kat situ... ada sungai boleh teruk tiruk...

Tanpa Nama berkata...

org KL lawo2 cthnye mak aku & siti

si botak dari meru berkata...

aku stuju ngn gunx.. aku ada lepak kt KL baru-baru ni.. mmg hepp.gi nik bus, den tdo kat otel 10 hinggit..backpackers style.. satu yg paling ketara kat kl.. bandar tu bersih gile.. cam x caya kl tu dalam tanah melayu..

asangJER's berkata...

banyok lg demeh tak tau psl lepeh ni n bnyk tmpt demeh x g la...klu kat kwsn bente kat kg jeransang kat situ ade hutan lipor kat hutan 2 ade bunge palm yg ade kat sabah n serawak dh 2 kwsn air terjun dia tmpt nk kemoh n nutrl jungel(ckp org jeransang)....klu nk tau lbh jauh tentang lepeh n bete dtg sdiri br dpt rase kepuasan nyeeeee.

Tanpa Nama berkata...

skrg nak beli barang kat lepeh rm 20 boleh beli ape je,rege dah macam kelumpo doh,mahel sungguh