18 April 2005

Polis lembut atau berkhemah ?



last saturday, julung2 kali aku menyertai match futsal antara geng yang amek VSS, so aku ke kelas dulu before that, expect match begins at 10..ramalan aku tepat ...aku call baber , dia pun masih on the way..cantik! aku visualizekan otak aku akan map ke RIO Futsal, Subang...kertas yg baber lukis ptg jumaat lepas, aku tak bawa,,,hanya berbekalkan minda ..aku call baber once more to refrech the map...ok confirm ..statr yer engine and accelerate...vrommmmmmm!!!!!!! with 70kmph..quite fast for me with my sexy ex5 ....

sampai kat SMC (Suabng medical centre...), aku menyusuri jalan seperti dalam map...FYI aku memang lemah bab2 merentasi jalan ...so, jgn amek aku jadi team mate utk Treasure Hunt , confirm masuk bilik lembaga ...utk di fired

aku cuba nak mengubah rekod sebagai yg selalu sesat..tapi apakan daya ...sesat jugak...aku masuk kat kawasan perumahan...menyumpah aku .. apa ke jadahnya main futsal kat area ni ...? kang kene kejaq ngan anjing gila, naya .. !

solution: tanya mamat jaga petrol station...selesai!! ...maka main gak aku ngan depa ni...lepas tu pekena minum ..then ciao !!

eh! apa kene mengena ngan Polis Lembut...??
oo....aku balik kot hi-way pucong,.. ada aa road block...berdebar gak aku walaupun segala kelengkapan dan justifikasi telah disediakan...satu mamat polis muda tahan aku ...nampak cam junior jek ...muka fresh lagi berflorida macam ubat gigi fresh ...

"minta lesen?" nada berkuasa ... tapi aku rasa tak berkuasa langsung nada dia...macam mamat minta order kat gerai jek .. tak takut langsung !! ...aku tunjuk aaa

aku tunjuk sekali road tax...terpampang 2004!, meaning dah expired...

"ni dah expired ni ??" nada berkuasa lagi ...ek lekk...tak best langsung dia ni ..!!
aku tobat tak takut...(selalunya aku akan berpeluh pada peringkat ini ), dengan tenang aku selak road tax selit kat belakang , 2005,

"ok jalan ..." ek elehh.....! tak best langsung ....!!

mungkin dia perlu berusaha lagi utk menjadi polis yg disegani. keep it up !!
POLIS ANGKASA GABAN !!!

Tiada ulasan: