01 April 2005

GorPis dan Lagu


Goreng pisang antara makanan ringan feberet aku .... makan petang2 , tabur sikit garam ..hirup pulak teh panas...arghhhh.... satu pekej yg begitu akrab sekali ....terasa nikmat agung ... !

tapi bukan aku nak citer pasal goreng pisang pun.. tapi petang smlm cam biasa aku beli aa gorpis ni kat mak cik kat KJ nuhhh..antara Gorpis yg memberahikan bagi aku ...aku terdengar sayup2 radio buruk klasik dia mendendangkan lagu lama...ntah sapa singer dia .. !! aku buat2 manis mulut tanya mak cik tuh ..

"Waahhhh....lagu lama nampak !!"
"erhmm...ingat zaman muda2 ...", jawab slamber ....

betul gak kan?, aku yg terasa tua ni kekadang bila dengar lagu zaman seluar ketat dulu ... terasa kita di kembalikan ke zaman tuh ... ingat kat member2 lama ....ntah mana depa la ni ... dulu cam tak nak pisah...ke hulur ke hilir ngan geng2 nih .... tapi makhluk Allah bernama MASA membuatkan kita menjalani haluan memasing....makin lama dok atas dunia , makin lama kat padang mahsyar, makin banyak kene soal ... muhasabah , muhasabah !!

Tiada ulasan: