29 Mac 2005

s e p e t | my.basi.version.review



at last aku tengok citer ni...nyonya kat depan rumah aku ada lak jual ...terus aa layan ...
just nak komen kepada filem yg di katakan lain dari yang lain ....

konflik , yes aku sukakan filem yg tak play safe..indeks konflik tak tinggi..masalah dapat diselesaikan begitu mudah sekali .... nampak hero giler ! tak perlu pengorbanan yg real .... tapi dalam SEPET, lain !! , Jason dengan konflik begitu hebat ... seorang penjual vcd haram yg tiada idola utuk di ikuti oleh kerana background keluarga yg porak poranda....jatuh cinta pulak tuh !! hahahha ... lagi aa haru ...!! ending mcam diserahkan kpd penonton utk letakkan kesimpulan....biar hang pa pikiaq ..hahha

Sosial, part ni aku tak setuju ngan Yasmin ...heheh..aku sebagai seorng yg begitu ortodoks dalam pengsosialan, tindakan yasmin yg begituh menonjolkan keakraban pasangan suami isteri dalam keadaan separuh bogel sangat tidak relevan....! mungkin kalau di tayang di New York atau di Tokyo , dapat sambutan pencinta seni tapi kalau aku ! tak lehhh.... kita ada pagar ! tak leh lepas pagar ....
begituh juga sosial antara 2 pasangan hero dan heroin ni .... keterlaluan !

Skrip dan gerak badan, waaahhhhh!! ni aku impress giler !! best sesangat !! aku paling suka scene Jason borak ngan kawan dia yg kene pukul kat spital tul ... selambak dia kelentong citer pasal hang lipo dan sultan muzafaar shah dan what the heck 'peranakan' is ? hahhahhah.....
Skrip aku suka .. "You know aa Hang Tuah, Hang Jebat, Hang Ci**i were a chinese ", aku ulang 2 kali tuh .... lawak aaa....

Ex5, hahahaha.... sebagai seorann yg begitu passionate dengan EX5 , aku tersengih sorang melihat motor kegemaran aku ditunggangi oleh hero ... saat2 yg begitu aku nantitkan setelah yusof haslam mengecewakan aku dengan memberikan Awie (rujuk sembilu 1,2) harley ....Sepet telah merealisasikan impian aku menjadikan ex5 sebagai motor primary !!! Syabas !

Tiada ulasan: