14 Februari 2005

cuti

kemana korang menghabiskan masa dan duit dan tenaga cuti selama 5 hari atau 100 jam ni ? aku selaku ketua keluarga juga ingin berlibur dengan anak isteri .. destinasi selalunya dilakukan secara spontan, aku selalu mengutarakan idea pelik2, dan isteri akan membetulkan idea gile2 aku ..tapi selalunya keputusan adalah destinasi normal bagi orang bekeluarga...
Hari #1 : Putraya
idea ni datng spontan, tatkala aku tengh mamai lepas tiduq di ptg hari .. wife aku pun setuju..lepas asar shoot.. tuang full tank (rm20), aku memang jahil diputraya walaupun ada bersepah sign bod. aku nak pi masjid putrajaya .. dan pi . aku guna kaedah trial and error jek .. konsep yg selalu aku guna di tempat kerja... solat maghrib secara bergilir kerana jaga AY. sib baik tak buat hal ... terasa kebuluq....

mana nak makan ? SELERA PUTRA jawapannnya... perghh! siap ada eskeleter tuh ... jgn aa gelak kat aku ! ni fes taim datg... harga berpatutan mahal ... padan aa dengan suasana cantik, ekon lagi ... tak bising .. FYI, suasana sebegini amat lah dihargai bagi mereka yg ada ANAK!

rayau lepas tuh . snap a pix .... tak lawa pun pasal mlm .. bukan salah malam , salah digicam aku ...AY sleepy ...

Hari #1 : Zoo Negara

last time aku pi masa kecik2 dulu, so this time nak pi lagi . so do my wife, lepas asar kami merempit....sampai agak lewat, kul 5..solat dulu .. dalam zoo ada surau FYI.. leps tu rayau .. boring pasal tak de binatang pelik ... !! aku tertarik satu jek POKOK KELAPA! wondering why ? setelah hampir berdekad aku hidup , baru aku tahu nama saintifik KELAPA :. COCOA NUCIFERA.

ada penguin diberitakan (aku rujuk pada sain bod), aku rayau aa satu zoo.. HAGHAM!! mungkin ada, aku tak jumpa koott...!! wife aku pun agak teruja nak tengok penguin ! tak de rezeki ... so off we go to Marry Brown .... lagi tak best, ekon rosak.. aku tengok AY dah berpeluh .... setelah hampir 20 minit dia maintain.. dia menangis ! bukan nangis biasa! nangis KOW KOW! nyer... semua mata memandang kami ... hahhaha....kaget beb!! sampai ke kereta menangis..kesian aku tengok ...sampai dalam kete, kene ekon ... baru lena !! hahaha.... tobat ! tobat!!

sabtu + ahad tak ke mana .. hanya sekitar KJ ....

1 ulasan:

salman ® berkata...

waa..sakan berjalan. aku jugak tak dpt² pi Zoo. Tp ahad tu aku hiburkan Naim dgn naik bot dkt Mines...bakarrr skettt...ehehe. Naim was too sleepy...tak kagum pun dpt naik bot. mak ayah dia gak yg jakun..ehehe