01 Disember 2004

Real Madrid



Semlm masa tunggu Nasi Pattaya siap, aku layan match rakaman antara Real Madrid(RM) dengan team sayur kat restoran di Kelana Jaya.

"Real Madrid ni bukan star jek ,gileer babi nyer star", kata tokey kedai
"Tapi, jenuh aa depa nak bayar gaji kan ? " , kata aku
"Eehhh...sponsor banyak masuk, tengok Beckham, ... banyak duit masuk tuh ...", kata tokey kedai
GOlllllllllll!! Zidane shoot dari luar kotak penalti... 1-0

Ngange sekejap , budak angkut air tuh ,
"Perghhhhhh!!!, shoot dari jauh tuhh", kata dia sambil mata tak kelip2 kekaguman

"Beckham yg mula2 dari Liga Inggeris masuk RM" , kata aku
"Gerrad pun ada ura2 nak masuk tuhh", kata abg tokey kedai ..
"Peghh...hebat kat knowledge dia ni, mesti peminat kipas susah mati ni ...", bisik aku
Goollllllllllll!!! Ronaldo pulak score, 2 -0
Nganga lagi budak hantar air tuh ....

"Sayur btul team ni " , kata aku ...
Golll!!!! Beckham plak score 3 - 0

"Bila RM nak datang Malaysia ?" , tanya aku kat tokey kedai tuh ...
"Mana ada duit nak bayar, mahal beb! ", jawab sungguh2
"Ye tak ye jugak ", jwb aku sambil membayar

Ya dah dapat Patayya , dah dekat waktu berbuka ni ...
Hujan lebat kat luar ...
Seluar aku dah basah kuyup ...

Tiada ulasan: