20 Disember 2004

AY skinheaded !! ... dan kereta



dah rasmi AY di botakkan ...
punyalah release tidur aku kacau pun buat derkkk jek ....
aku pun kasi belasah potong skinhead .... senang tak yah sikat..

skang ni AY dah ada kat KJ...
mak aku ... mak + pak mertua ada sini .... lawat cucu kesayangan hehhe...

pasal kereta ...aku teringat kata2 kawan aku ..
"Kalau anak ko lahir2 terus umur 14 tahun tak pe aa..."
perghh!! ni bakar tahap tertinggi ni ... memang dah sampai tahap fardhu ain ni !!
kene beli kereta ...hehe...aku consider on monthly ... lain2 aku belasah jek ..
call my fren semlm .. dia cakap leh dapat monthly yg aku nak tuh ...
tapi tak de radio aa... ekon ada ... no hal aa tuh ....belasah .. phadulik apa aku !!

last Friday (aku cuti), belikan motor utk adik aku ... bayarkan down payment jek ..
bulan2 ko bayarkan aaa sendiri.. tak leh bayar, suh kedai tarik motor tu ...
begitu juga aa ngan kete ni esok... agak2 tak dapat nak bayar... tarik balik aa... huhuhuhu...

anyway, rezeki Allah tentukan ... usaha dan tawakkal sahajalah kita sebagai hambaNya...
nice point from Dr Asri (kuliah Riyadus Solihin di Tmn Tun)..
katakah Allah ada tetapkan masa 5 minit utk kita minta apa2 sahaja ...
mesti kita dahulukan suh langsaikan hutang, kasi anak lulus peksa, luluskan pinjaman .. so on ...
kita lupa perkara yg patut di dahulukan adalah HIDAYAH ALLAH !!

minta dalam doa lepas solat..minta Allah kasi hidayah..
even dalam bacaan Al-Fatihah ada verse yg mention "Tunjukkan kami jalan yg lurus"

1 ulasan:

salman ® berkata...

pehh..lama giler aku bakar. baru skarang nak beli..eheh

naim pun aku botakkan last saturday. asik menggaru je dia. cepat berpeluh..tu yg kapla gatal tu.