26 November 2004

Cina dan Islam

Banyak plak idea nak blogging hari ni ...
my style, aku terfikir je terus tulis... nnt idea hilang...
mungkin aku perlukan PDA lepas ni .. eh cheh !! ....

Aku ada sorang kwn berbangsa cina revert to Islam ..
yg menarik lagi .. dia dah kawin dan isterinya juga cina yg revert to Islam ..

mlm tadi , aku tengok couple ni .. masyallah...
wife dia bertudung litup mengalahkan wanita Melayu yg masih berbangga dengan
fesyen 'orang miskin'... aku ta'jub melihat pasangan ini...

mereka begitu taat pada perintah Allah walaupun masih junior dalam Islam.
orang yang di lahirkan dalam keluarga Islam kekadang masih berbangga
tidak bertudung, berseluar pendek, pakai skirt, berambut karat, bersubang di hidung...

dari situh aku dapat tahu betapa mahalnya HIDAYAH !!
ya Allah, berkatilah pasangan ini. Amin!!

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Gunx
ko snap pic sometimes ada gelap skit la. Maybe boleh diperbaiki next time.

okeh..

~delinn~