15 Oktober 2004

IT Student

Dulu aku ada gak ngaji bab2 IT ni ...
pernah diberi pilihan antara :

1-tulis analisis pasal keselamatan
2-tulis aturcara(program) yang mana leh mengancam keselamatan.

kelemahan #1
------------
1-otak tak jalan
2-rasa cam jadik kerani
3-rasa zon selamat
4-indek copy-paste akan meningkat
5-jadi theoritical without concrete proof

kelebihan #2
------------
1-rasa tak selamat
2-fikir macam mana pencuri fikir
3-otak ligat jalan pasal nak jadi orang jahat..hehhe...
4-ada bukti selepas teori

aku cuba yang #2 walaupun kadar lulus rendah.
pensyarah argue dengan teori aku kerana berlainan dengan teori dia.
aku jawab walaupun aku tahu dia lagi master. phadulikk apaa aku ?
dan dia menang akhirnya dan aku tersipu2 malu kerana kesalahan teori aku.
...dan dia meluluskan aku. TQ.

terima kasih cikgu.

Tiada ulasan: