05 Ogos 2004

Kelas Arab Ku .....

bulan ni merupakan bulan terakhir aku belajar bahasa Arab ...
cikgu aku habaq semlm, sesaper nak sambung tapi nampaknye time dia clash...
depa buat time aku kerja .. tak dapat nak adjust lagi ....
cos mostly yg datang belajar adalah .. suri rumah dan orang pencen ...

aku sorang je yg muda kat dalam kelas tu...
kekadang tu aku boring gak ... tapi aku still pandang positive ...
orang tua pemikiran dia nak LOGIK jek ... aku pusing kasi pelik, depa akan
justify balik utk betulkan stmnt aku ...

dalam bhasa, aku rasa better ketepikan LOGIK tersebut ... cos
aku rasa macam ada mental block kat situh .. membantutkan pembelajaran bhasa..

kita dah ada kata nama dan kata sendi .. w'pun nampak pelik ..
tapi at least kita dah apply , jika salah pun , tak de hal pun .. !!
memang kta belajar nak cari kat mana salah kita , then kite perbetulkan ...

anyway, really miss the class..!!
setiap pertemuan ada perpisahan

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

kai fahaluka ya akhi?
ana bihakir..alhamdulillah

anta kal kirdun! Naam au La'?
kui kui kui (gelak dlm bahasa arab cemana haa?)

Unknown berkata...

hehe...
ana kal rosyam noor ... cheh perasan ...

iza kaa na anta turidu an
tad risu al lughatul arabiyah,
ta' ti ila kelana jaya...

heehe...