08 Januari 2004

lepas kelas semlm,
sempat aku borak ngan cikgu bahasa arab aku ....
after more than 3 months syudying arabic, i;m feel confidence a bit speaking arabic to ppl....
at least , over the phone, face to face....just saying, kaifa haluka, hal anta tatanawalu futur , and so on ...
pastuh cakap malay aa....
tapi pendekatan kelas ni, aku suka.... kesalahan grammar tak kisah , janji cakap ..

most of the student kat sini,dah berumur, depa takut nak buat silap ..
depa sentiasa nak perfect kalau bercakap...

kalau silap, pastuh tak nak cakap dah ...
aku kekadang sengaja buat2 silap, utk perhatikan reaksi depa...
seperti yg dijangka, akan di gelak sakan ...

sama macam kelaas masa aku darjah 1 dulu ...
mentaliti tak berubah ....
heheh....

kui kui! may be i could do something to change them ...

Tiada ulasan: