03 Mei 2007


Mabuk

Tiap2 tahun aku akan mabuk. Mabuk melihat lautan buku melimpah di PWTC. Poket ku sisip kemas di sisi. Pra-Belanjawan telah dibuat menandakan aku bisa memboroskan segala peruntukan untuk buku pada bulan ini.

Harapan kali ini, aku bisa membeli buku2 terbaru dah teratas di pasaran.

Booth #1 pertama pastinya Pustaka Salam. Ada kroni di situ. Beli beratus , hanya pena diberi. Hehhe...kasi aa besar sikit kak oii !! Hamba dah beratus rabak nih ...

Booth #2, Saba Media, hmmm...tak de kelainan, tetap sama seperti tahun2 lepas. Masih buku Dr Zakir , Ahmad Deedat dan Harun Yahya menjadi dominan.

Booth #3, PTS . aku suka banget. Ini company baru tetapi dengar cerita dia dah dapat ROI . Apa rahsianya ?? Lihat sahaja produk2 nya. segar bugar. colouful. aku tahu certain buku dicetak semula . Tetapi dengan 'wajah' yang baru dan sedap di pandang, tak mustahil ia dapat mendapat pasaran yang baik.

Booth lain tak sempat mata menjamah. jam di tangan sudah menunjukkan jam 10 malam. Pak guard sudah menjeling. "Tak reti2 nak balik ke ???", jerit suara batinnnya. hehehe...

Pulang dengan kepuasan. Baca belum tentu. Rak sudah menjerit tidak berupaya menampung. Adakah aku perlu ke IKEA ? berikan 10 sebab sekarang.

Tiada ulasan: