15 Februari 2007


Tua dan Muda

cuti ku henjut seminggu. lantak aa korang, aku tak kira, aku nak menghirup udara kebebasan. bebas sebentar dari binari2 jahat. ralat sintaks keji dan juga kitar hayat perisian yang membosankan.

sistem penggajian seolah2 faham akan bentak hati ini. dengan hanya modal 90 hinggit pada 14/2/07, pasti berita gembira kemasukan fulus pada keesokkan harinya, membuatkan dada melebar dan bibir bisa menguntum lerekan senyum ayu.

Otak ligat memutar akan kerja2 bakal di lakukan di kampung. pastinya ligat diri ini nanti. atau mungkin hanya lena di atas tikar mengkuang klasik milik ibuku.

Ingin rasanya bertemu, orang2 tua di kampung. Mereka kaya pengalaman. Pengalaman yang belum mampu dapat di bayar dengan wang berjuta. Kita orang muda bergelojak jiwa. pantang di 'gegar', bergetar jiwa terketar2 suara. orang tua lain langkahnya. di peratikan dulu rentak. baru di susun gerak. lawan pasti terkasima. mungkin menjadi kawan.

itulah beza tua dan muda. jadilah kita orang tua yang menebal ilmu di dada. jadilah kita orang muda yang berlapang dada.

2 ulasan:

rizal berkata...

kif halak!
Peh makin canggih blog hang pengeteh tegar plak tu .. bahasa pun canggih2 terpegun aku baca..apa habaq! Hang dok CJ ke lagi..

gunx berkata...

bi khair
yez, cj lagi ...huhuhu ...