20 Disember 2006

Putrajaya

berbanding dengan tugasan dulu. agak berlainan. kota alamanda putrajaya bagi aku agak asing. dulu sewaktu di sepang, aku agak girang. mana tidaknya. suasana kampung. bersarapan dengan ungas2 desa. harga yang ramah pengguna. perjalanana jauh tidak terasa.

kini. aku sepi dan tidak hepi. tiada lagi ungas2 ttp kota batu. suasana yang tiada tempat dalam diriku , insan desa. tiada rakan2 yang sekepala. kini ku di kelilingi lagi mesin2 jahat.

Kancil ke MyV ke Kancil

khabar2 angin bertiup kencang. di katakan aku naik pangkat. aku tidak heran sangat dengan pangkat. phadulik apa aku ??!! pangkat tidak menjanjikan apa2. biarlah dalam surat offer aku di lantik kerani am rendah ttp tangga gajiku berada di paras GM, CTO, atau CEO.

khabaran itu membuatkan aku terbuai mimpi indah. kancil yang baru ku tinted kini aku pandang tidak bernafsu. myV . erhm.....impian terbaru. AY makin girang bermain bola di belakang. aku pula bergelak ketawa dengan minik. wah ...indah nya dunia.

rupa2nya mimpi indah hanya sementara. khabaran itu hanya omong2 kosong. aku pasrah. myV menjadi kancil kembali. yang penting aku berkereta. tidak berhujan dan berpanas.

err...ada ke orang macam kerani am rendah ttp gaji tinggi melangit. tak de kot...kalau ada pun , rare aa... !! eh ! ada ke ? erhnn... ntah aa...

2 ulasan:

salman ® berkata...

kewani am rendah hamik upah jahit baju..jual kuih..jual kristal..masyukkk tuhh

Tanpa Nama berkata...

aisey gunny, lu dah tercampak ke sana ka? sampai bila? jiwa kacau?