21 November 2006

Perempuan oh! Perempuan

kat rumah, aku ada adik perempuan, di kelas pun ada orang perempuan. di tempat kerja pun ada perempuan. nah ! sekarang pun aku kawin ngan perempuan. orang gila sahaja kawin laki ngan laki.

masa bujang, aku heran kenapa perempuan suka membebel. orang laki lebih suka berdiam diri dan sesekali berkeras memperjuangkan pendapat. perempuan lebih suka mememdam rasa. laki pula maki depan2. erhmm...unik sekali.

balik kerja. sang isteri mengadu. di katakan tidak menolong sangat satu event di tempat kerja. datang lambat bila di suruh. dah tawar nak pi kerja. kerna tidak mahu bersemuka. hati dah terguris oleh kerna kata2 tanpa usul periksa. tidak di ambil tahu kenapa datang lambat. tidak di ambil tahu kenapa lembab macam kekura pabila di arahkan sesuatu. tidak tertahan lagi.

"Saya pregnant aa...kalau saya sihat , tak de aa nak lembik2 cam ni, laki saya keje jauh, balik2 dah maghrib, nak mandikan anak lagi, nak sapedek dulu, kang pitam tengah jalan, kalau saya pandai drive tak de terhegeh2 nak suh laki saya nih usung saya ke hulur ke hilir ", tegas sang isteri pada yg pandai menuduh itu. terdiam sang penuduh itu.

aku mendengar sahaja keluhan itu. aku tak salahkan sesaper. dua2 yg salah. tapi elok aa sebelum lembik mulut berkata2 , apa salahnya bertanya dahulu, kenapa datang lambat macam kura2 ? mungkin si pelaku ada hal. ada komitment lain yg perlu dahulu di utamakan. tapi ..

ntah aa...aku layan jek ... dari sekolah lagi aku sering di analogikan sebagai bad boy. hehee....sampai isteri pun kene cop sekali .. heheh....

small case maaa......kaung tim aa elok2 ...

1 ulasan:

Unknown berkata...

awat aa adsense nih ,, ??