11 Oktober 2006

Tayar Raya

Ahad pagi, sms bayam, tanya bayam , bengkel terhebat di KD. kete ku memerlukan belaian segera. sistem suspensi tidak bermaya. tayar mogok menyarat korner. sudah tidak bernafsu melayan kehendak aku meratah korner2 maut. aku tidak tahan lagi.

perlu cari penawar sepanjang ramadhan ini. fulus aku cari demi kancil tercinta. berputar2 mencari arah. tidak sia2 nampaknya. berhasil. molek. mari kita teruskan.

apek mengintai bunga.geleng kepala. botak tengah dan tepi. sangat tidak relevan dalam era pasca Syawal nanti. biar baju tidak ku beli. namun tayar tetap di hati.

4 ratus hangus. ku pejam mata. duit ke tangan Cina lagi. apakan daya. melayu tidak berniaga di Ahad ini. kancil aku megah di jalan raya. ku derumkan henjin. senyum mendengar suara ayunya kembali. bagai penari ballet, kancil ku menari di jalan raya.

Alhamdulillah !!

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Assalamu'alaikum Gunx. Kon nak tau, kete pun nak juga kena service untuk hidup. Camtu gak ngan manusia. Tapi manusia tu kena lebihlah skit. Kena service jasad, service akal. Yg penting tu service roh. Klu takat jasad je, manusia jadi cacat, umpaman menatang kat hutan..Baru jadi insan kamil lagi syamil.