02 Jun 2006

Pening ?

Dulu , kini tidak lagi. kenaikan minyak yang menggila membuatkan aku mengambil keputusan drastik lagi nekad. Gila dan gila. Harga minyak naik lagi dah lagi. makin sikit la rakyat Malaysia makan nasi dan ikan dek kerana mendahulukan minyak dari segala2nya.

beli motor. itu sahaja keputusan yang dapat aku buat. dari belanja 10 hinggit sehari turun ke 2 hinggt sehari tanpa bayar tol.

bila lalu tol , aku tersenyum girang. bye! bye! tak hingin aku bayar.
namun, nyawa sahaja jadi pertaruhan. lori yang menggila dan drebar kereta yang sewel. hanya doa sahaja yg mampu aku buat.

saban hari mengharapkan selamat sampai ke rumah untuk mencium dahi AY !!
oh ya! (macam skrip drama Gerak Khas lak ..hhehe), aku sudah bisa sampai di rumah pukul 6 setengah dengan bermotor sikal berbanding pukul 7 mlm jika berkereta...

moral of the story : meh beli motor dan tubuhkan kelab motor.

Tiada ulasan: