09 Mac 2006


Kering Kontang

dulu masa study , ni la middle name aku, manjang tak de duit, Bob , housemate aku time tu antara calon banker terbaik aku, anak orang kaya, cakap lepas tapi hati baik , selalu tolong aku.

kalau dia ajak makan tengah hari, aku tolak , understood aa , aku tgh belanjawan defisit, terus dia hulur spuloh hinggit , aku pun catatkan hutang aku ngan dia dalam diari tahunan aku ... diari pun dah tak macam diari , rasa elok dipanggil buku 555.

lepas 3 bulan, aku jumlahkan hutang ngan Bob, hampir mencecah 300 !! ..demi menjaga persahabatan dengan Bob, aku membuat short term loan dengan UUM utk menyetelkan hutang Bob. ya selesai dengan Bob! biar aku bermusuh dengan UUM , ttp tidak dengan Bob ! jasa kau membantu aku makan nasi tidak dapat aku balas.

Bob sudah berkawin dan beranak pinak ttp aku tetap kering seperti dulu.

Bob! pinjam sepuloh hinggit leh ? hehee

Tiada ulasan: