24 Mac 2006


Bad Planner

aku antara yg paling tak reti wat plan, sepanjang ingatan, antara perancangan aku yg berjaya adalah target lulus SPM. tu aa je hall of fame yg leh aku banggakan ..

tu pun aku plan 3 bulan sebelum SPM, aku rangka subjek mana yg perlu aku score.

cam Maths, English ... tu kira wajib aa score..
subjek lain , cam Sejarah , Ekonomi Asas , Sains , perlu kasi hapgrade point utk kasi kurang aggregat...

Bahasa Arab Komunikasi dan Bahasa Arab Tinggi , aku rasa aku tak leh score, so leave it ... jawab sesedap rasa ... ini menggambarkan kita target mengikut realiti .. e ceh.... !! blah aa ...

lepas mendapat subjek2 yg perlu mendapat kredit, bermula aa kerja2 study ... aku prefer waktu mlm ... waktu siang aku tidur,, time tu aku dah stop keluar malam, dah stop racing petang2 , dah stop bersidai kat bus stand, dah stop main takraw...

aku cuba tumpu, alhmdllah , parent aku suka sangat time tu kerana perubahan itu..yg best, aku ada wat cam jadual belajar..pukul sekian2 , aku kene study subjek A, pukul sekian2 subjek B... giler skima .. but i have to !! kesian kat mak aku ... penat jual kuih .. mlm2 jaga sampai tertidur kat dapur...kul 4 dah bangun utk goreng karipap... sedih beb !!

tak kan aku persiakan pengorbanan depa .. e ceh.... macam drama swasta lak ... dah a... saje je layan kenangnan lalu ...


Tiada ulasan: