21 Februari 2006

Jalan

AY dah berjalan !! what an achievment !! great !! super duper ultra vanilla flavoured joy ! spechless ! rasa nak menangis tgk anak teruna sorang ni terkedek2 berjalan,

jatuh bedebab!! aku pegang bahunya., nah !! teruskan perjalanan , jgn rasa gundah , jgn rasa goyah, AY pasti berjaya.. sekali sekala AY berikan senyuman poyonya setelah berjaya mendapat 2-3 langkah , wow !! you great my son !! i knew it !!

mlm ni kita teruskan sessi berjalan ... pasti selepas ni dikau akan tahu betapa luasnya dunia ciptaan Allah ini ... dunia yg dipenuhi dengan manusia pelbagai perisa ..... tunggu saja lah giliranmu !!







Lipis-Couple Aired Last Night
tntn rancangan feberet ni sambil makan mlm. enak jugak hidangan mlm tadi , tukar menu dari nasi ke meehon ,patut aa suh aku beli petang semlm . yummy !!

Pasangan tu asalnya dari Perak , so pada mulanya rasa biasa je .. sedih gak tgk pasangan ni mempunyai anak yg kene warded kat IJN . hasben dia toreh getah , wife dia jaga anak bongsu dia kat KL nuhh...bayangkan penderitaan depa ni .... erhmm...

masa on the way ke KL utk jenguk anak dia ni, dpaat call dari spital , anak dia dah meninggal , remuk redam hati si bapa tidak dapat mendengar lagi tangisan anak nya ... mencurah2 air mata megalir tanda rasa sedih ....

tiba di spital , muncul wife dia .. wife aku tergamam !!
"Eh! mcam kenal jek !!" lama dia tenung ke kaca tv tu sambil aku layan AY ...
"ye la bang ! orang Lipis ni !!" bersuara dia memecahkan kesunyiaan mlm ...
"Call aa mak kat lipis , confrmkan !!" arah aku
Maka berborak aa anak beranak ni ... ye btul couple tu pernah datang rumah mertua aku masa wife aku pantang.
wife dia asal Lipis , kawin ngan orang Perak .... dulu kat Lipis jual kropk, selalu ambil stok kat mertua aku ...
kecikkan dunia ni ...

takziah kepada mereka !!

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Tabung 2@5@10?