26 Julai 2004

Take for granted


aku layan kaset ust shamsuri masa bawa moto ... guna walk-man ...
aku tersentak ngan statement dia ...
kebanyakkan kita solat just take for granted..
asal solat , sudah .. dah setel tuntutan agama, rasa dah perfect...
rasa dah bertaqwa sangat dah... !!

aku tak tahu berapa per cent aku khusyuk masa aku solat !!
compare kalau aku buat kerja atau nengok TV ...
kadang sampai nganga mulut tak sedaq !!

kalau ada panggilan azan, badan jadi berat nak ke masjid ..
pada hal sunnahnya! lelaki kene berjemaah di masjid , bukan di rumah !!
solat sunat ikut sunnahnya di rumah !

back to the point, pasal khusyuk, alangkah nikmatnya
jika dapat kekhusyukkan dalam solat ...
hilang masalah , kerana kita dah mengadu kepada Allah
masalah kita !! kerana Allah sahaja yang MAMPU setelkan masalah kita !!
orang nampak kita gelak2 , macam tak de masalah!! tapi Allah yang MAHA tahu apa dalam hati kita !!

bateri iman aku makin lemah !! aku salahkan diri aku !!
Ya Allah ! berikan aku hidayah , tetapkan kaki aku di jalan ISLAM...
aku rindukan ending yang baik ....

Tiada ulasan: