09 Julai 2004

Isteri, anak dan keluarga

erhmm...aku ke masjid TNB kali ni ...
takdir Allah bertemu aku gan sorang abang, aku beborak ,
pstuh ajak aku ke masjid TNB , Bangsar ...

selama ni aku ke masjid negara ..memang konfirm aku
akan tidur bila dengaq kutbah dia...
intonasi sama jek ... hehe....

tapi kali ni aku tersentak dengaq point khutbah
pada 2nd half (pasal dia tak baca teks..)

dia tekankan bab konsep keluarga menurut Islam ..
kawin bukan untk puaskan nafsu semata² tapi
nak capai mawaddah dan rahmah
nak bentuk keluarga yang turut perintah Allah ...

point dia memang biasa jek kite dengaq...
tapi intonasi dia memang tak leh tiduq klau dengaq..

isteri + anak2 adalah t'jawab suami
suami perlu sediakan rangka kerja bagaimana hendak
didik keluarga supaya cemerlang menurut piawai ISLAM

biar isteri + anak2 bahagia di dunia + kubur + padanga Mahsyar +
titian sirot + syurga ...

Tiada ulasan: