21 Julai 2004

Duit


zaman sekarang semua kene duit..
doktor pun muka manis kalau duit di hulur...even ustaz pun
normal aa tuh....

lately aku rasa tenang sikit...
walaupun belanjawan mengalami defisit.. hehhe....
mlm tadi, alhamdulillah Allah kasi rezeki kat aku...
dapat aa survive sikit ... alhamdulillah .. praise to Allah...

teringat kat mak aku dulu nak membesarkan aku ..
macam2 keje dia buat ...
toreh getah, jaga anak orang, jual kuih, cuci rumah orang ...
sedih gak bila teringat balik .. teruk nak membesarkan anak2..

time paling menimbulkan sentimental-value.. masa aku SPM...
masa aku study last minute dulu, tidur dah tak teratur...
time kul 4 pagi aku still lagi ngadap buku ..
(jgan praktis bende ni..pasal aku amalkan konsep, bersenang2 dulu, bersusah2 kemudian ...hehheh..)
tengok kat mak aku dah bangun nak goreng karipap utk dijual kat sekolah ...

time tuu, baru aku rasa aku kene belajar betul2...
alhamdulillah, Allah kasi rezeki...
rezeki bukan dalam bentuk duit jek kan ???
kesihatan, ketenangan, kebahagiaan, ilmu pun dikira rezeki...

dari segi financial, aku macam orang lain aa...sesak manjang... hehhe...
tapi dapat part kebahagiaan kira ok aa kot....

moga2 anak yang bakal lahir leh kasi kebahagiaan ...amin...



Tiada ulasan: