22 Jun 2004

The power of appreaciation

masa tunggu train dr subang jaya ke KL,
(aku ada attend satu seminar kat CyberJaya,
boss aku drop kat Subang Jaya, aku terpaksa balik ke KL,
nak amek ex-5 aku kat Brickfield)

, aku baca buku ni ..


then, baru aku sedar betapa sikitnya aku appreciate orang ..
bende ni penting bagi sorang ketua utk kasi motivate sub-ordinate dia
tuk kerja lebih cemerlang ....

conth dalam buku, tuh ..
sorang boss yg sentiasa downgrade orang bawahan
akan menyebabkan kualiti kerja makin menurun ...

for the first time, memang dia kerja tak berapa bagus...
soon after we praise , silently, they'll try to upgrade their work ...
because the prasing part keep flaming in...

begitu juga suami isteri..
berapa banyak kita puji isteri kita dalam satu hari ?
ahha.....





Tiada ulasan: