09 Jun 2004

Kuala Lipis dan Keropok
aku balik Lipis last week...naik bas jekk...
aku park moto kat Pekeliling (rumah abg ipaq aku ...)

dr KL kul 2.30 petang lepas solat jumaat jamaq ngan asar, aku
terus ke ambil wife aku then ciao ke bus station..
ngam! ngam! bas nak bertolak ...

sepanjang perjalanan aku tengok langit ..
aku memang suka tengok langit.. ciptaan pelik Allah Taala..
macma mana langit boleh park kat atas sedangkan tiada tiang ?
ada sebarang bukti saintifik leh explain ? hahha.... Allahu Akbar !!

tapi sayang aku tak mampu beli digital camera, tidak sure aku snap baikkk nyer scene langit ....
so, sebagai alternatif, aku layan Raihan je lee....
aku bawa kaset Gema Alam....

kalau aku dengaq kaset dalam bas, sure aku akan berangan how to make this song dalam video clip ?
macam lagu Untukmu Palestin

tiap2 aku dengaq, aku akan imagine the video clip runnnig ...
hahhaa... teringin plak nak jadi video clip people !!!

aku pun ada minat dalam multimedia ... alang2 umuq masih muda + fresh ... blajq ...

oh ya !aku sampai Lipis kul 5.30ptg ...
pak mentua aku amek....sampai petang tuh, mak mentua aku dah start potong keropok ....

aku pun hairan , level keluarga aku + family wife aku sama ...sama2 susah ....
so, dah tak hairan keje cam tuh ...
aku penah jadi tukang cuci, tukang basuh pinggan,tukang potong rumput rumah orang (macma citer Sudirman tuh !! hehhe..)

so, hari Sabtu, aku tolong depa jual keropok di Bandar Lipis ....best !!
dapat kenal kehidupan orang Lipis dgn lebih rapat ...

dr pemerhatian aku, kat Lipis , suasana Islamik tu kurang ...
people still having fun with music....adat yg mengarut still depa pegang ....
tapi kemesraan depa still bagus utk diikuti ...cuma benih2 islam perlu di bajai .....


jap aa weii... aku ada keje ni ....
nnt aku rasa nak sambung, aku sambung aaa

Tiada ulasan: