06 Mei 2004

Kelas Arab Cancel !! and ke Ganu lagi ....!!

semlm kelas bahasa Arab cancel, ust ada kelas ...
he's doing master right now !
aku salute tul ust Lutfi ni ... komited utk ajar orang bahasa Arab ,
quit from UIA as pensyarah then doing his own class in Arabic teaching...

beside at Kelana Jaya, he also conduct several others nearby PJ.
banyak cabaran dia dalam usaha utk kembangkan bahasa Arab ....

aku jadi motivated bila tgk dia ...
lagi satu dia cukup kreatif cari method utk buatkan student dia berminat
utk pelajari Arab...
i myself dah almost confident utk cakap Arab w'pun broken ..
at least aku dah cuba ....
even aku dah pernah borak ngan Pak Arab .... hehe..(at that moment memang kelakar gile...tapi aku nakcuba ghak !!)

target aku , nak kuasi Arab + English + satu lagi bahsa (jika Allah izinkan ...)may be Mandarin or Kantonis ...

Yerp ! aku akan ke T'ganu lagi this week...
adik aku ada Majlis Penyampaian Hadiah di pondok dia ngaji dulu ...
di Taman Islam , Kemaman ...
frankly, aku suka environmet T'ganu ... s'pecially masjid dia ...
Subuh dia full ngan Jemaah !! Masyallah ...
hopefully persekitaran ni dapat di rasai di Pahang ....dan seluruh dunia!!

Tiada ulasan: