22 Mac 2004

nathan !
nama sorang pemuda India yg telah tolong aku balik kg hari sabtu lepas ...
macam biasa aku balik naik moto ex5 yg dah 2 kali overhauled...
lepas je tol gombak .. aku pecut macam biasa sambil nyanyi lagu ...(habit sejak bujang)

lebih kurang 2km , tayar belakang pancit, perghhhh !!!
tak balik ngundi aa aku ....
cam biasa, turun moto, masuk gear 1, then tawaff aa sengsorang kat highway
yg ada hanya pokok dan gunung sekeliling ...
aku memang dah niat nak balik ngundi ...

tak sampai 5 minit , tolak moto , berenti van ngn malay and indian guy..
indian tanya, apa pasat ?
aku tunjuk aa tayar belakang yg dah macam roti canai ..
rim pun dah nak kene jalan ...
kira severe jugak aa tahap pancit dia...

tak banyak cakap, dia capai moto aku ..
sumbat kat belakang van ...
dah aa tuu... dia plak pegang moto aku .oleh kerana posisi senget kat dalam ..
sepatutnya aku pegang .. dia berkeras nak buatkan ...
aku dok melunjur aa kat depan sambil borak ngan brader Malay...

depa keje maintenance loji air ..
dr Jalan Klang Lama ke Karak ...

lebih kurang 45 minit perjalanan , depa stop betul2 kat bengkel moto ...
aku kasi duit depa tolak ..

mak aii ... betul2 pertolongan Allah ...

Allahu Akbar !!


Tiada ulasan: