26 Januari 2004

Khamis, Jan 22nd

aku keje time cuti ...
keke.... pukul 11 aku sampai, tak de orang,
cik pojie tak sampai lagi....
pukul 12 baru dia ada ... aku report aa apa2 lacking kat data dia...

petang aku dah janji ngan wife aku nak ke KLCC, cari buku ,
lately , aku rasanya dah berjaya 'racun' wife aku ke Kinokuniya tuh ...
best rasanya dok dalam tuh .... buku berlambak2 , dia pun excited nak cari
buku kanak2 utk tujuan dia mengajar...
aku nak cari buku Hadith Palsu Jilid 1.Jilid 2 aku dah beli ... rasa macam tak lengkap plak
tak de jilid 1... bulan lepas aku dah ushar... nak beli dah .. tapi takut duit dapur plak kene 'kacau'
nasib baik wife aku halang, aku kira nak beli jek ... ehehe...perangai bujang tak leh kikis lagi ....

sedang2 belek buku, ada sorang syeikh arab tanya aku ttg buku,
dia cakap in English... so, aku tanya dia dia asal mana?
dia habaq Tunisia (ada ke negara tu ?) .. aku tanya dia ... leh cakap arab tak?
dia cakap memang mother's tounge dia Arab ....
torusss aku cakapa arab ngan dia . ...ekkek ..
dia pun excited Malay leh cakap arab ... so, kami pun sembang ....
aku belasah je cakap... aku tahu grammar memang 'acccident' habis ...
tapi aku ingat cakap Cikgu Arab aku ... belasah jekkk....
kalau aku tak leh cakap Arab, aku tune ke English ....
kke....

Jumaat, Jan 23rd...
aku balik kg ngan wife aku
berita sedih ...
sedara aku meningggal ...
aku memang nak jumpa sangat dia ni utk projek salasilah aku ...
dia adalah orang tertua di kg aku merangkap cikgu arwah bapak aku ... imagine....
meninggal dalam kul 4.05 ptg ....
kebumi mlm tu jugak ....
Al-Fatihah utk allahyarham ....


Tiada ulasan: